Mainiox är ett mobil- och webbaserat underhållsprogram som möjliggör effektiv automatisering av underhåll, rapportering och schemaläggning av framtida tjänster. Mjukvaran håller även reservdelar, leverantörer och importörer organiserade.
Laatupankki skapade våra kvalitets-, miljö- och säkerhetssystem på en och samma gång. Allt gick effektivt, snabbt och enligt en stram tidsplan, eftersom allt behövde vara klart två veckor innan anbudsinlämningen.
Enhetens hela underhållshistorik på ett ställe
I Mainiox' CMMS-system är underhållshistoriken alltid uppdaterad, och du kan enkelt granska eller uppdatera den när och var som helst. Du kan också se kostnaderna för varje underhållsuppgift.
Ladda ner den kostnadsfria guiden för planering av underhållsuppgifter → Utforska funktionen för underhållshistorik →Förläng livslängden på din utrustning
Förebyggande underhåll är nyckeln till lång livslängd för utrustning och verktyg. I programvaran kan du skapa underhållsplaner och schemalägga service regelbundet för att förhindra potentiella fel och skador.
Utforska funktionen för förebyggande underhållsplan →Håll utrustningens reservdelar och leverantörer organiserade
Hantera reservdelar och deras information enkelt med programvara. Du kan lägga till och ta bort reservdelar från systemet, koppla dem till önskade maskiner och enheter samt spara information om leverantörer och importörer av reservdelar.
Utforska lagerhanteringsfunktionen →Mainiox erbjuder effektiva verktyg för utveckling och underhåll av underhålls- och kvalitetssystem. Våra lösningar hjälper organisationer att effektivt uppnå sina kvalitetsmål.
Kostnadsövervakning i realtid
Mainiox hjälper till att följa upp underhållskostnader och deras utveckling över tid. Med denna information kan du fatta välgrundade beslut, såsom att bedöma om det är värt att investera i en ny maskin eller fortsätta att underhålla den gamla. Dessutom stödjer det budgetering och kostnadskontroll.
Realtidsunderhåll
Är dina underhållsuppgifter spridda och har inte alla tillgång till dem? Försvinner underhållsrapporter och andra viktiga dokument i mappar, datorfiler eller på skrivbord runt om i fabriken? När maskiner plötsligt går sönder kan produktionen stanna vid den värsta tänkbara tidpunkten. Tappar ni ständigt bort kontaktuppgifter och viktig information om serviceföretag och reservdelsleverantörer?
Med Mainiox underhållsprogramvara kan ni följa ert underhåll i realtid, oavsett enhet, plats eller tidpunkt. Rapporter, kontaktuppgifter, reservdelar, service och förebyggande underhåll finns samlade på ett och samma ställe! Programvaran säkerställer att er anläggning och företag kan fokusera på produktivt arbete och hjälper er att förebygga produktionsstopp genom att hålla utrustning och maskiner i gott skick och uppdaterade. Med underhållsprogramvaran sparar ni tid och pengar samt slipper onödiga bekymmer.
Håll dokumenten organiserade
I många företag registreras underhållsåtgärder fortfarande på papper eller finns endast i en enskild persons minne. Men vad händer om dessa dokument försvinner eller skadas? Och vad händer om den anställde byter jobb eller går i pension? Vem ansvarar då för underhållet, och var får du den nödvändiga informationen? Det är klokt att förbereda sig för sådana situationer i förväg, eftersom avsaknaden av en plan kan leda till betydande kostnader för företaget. Om underhållsdokumentationen går förlorad måste allt tidigare arbete och insamlad information i princip återskapas från grunden.
Med vår programvara kan du undvika situationer där underhållsrelaterade dokument eller information inte är tillgängliga. Till exempel ger Mainiox underhållsprogram dig enkel åtkomst, oavsett tid eller plats, för att se vad som har gjorts och när för varje maskin. Underhållsprogramvaran skapar en enhetlig översikt för alla anställda eller de i ditt företag som behöver vara informerade om underhållet.
Mjukvaran underlättar lagring och granskning av dokument och rapporter. Dessutom säkerställer mjukvaran att underhållsinformation alltid är tillgänglig. Regelbundet underhåll av maskiner och utrustning kan spara avsevärda summor pengar och minska förekomsten av oplanerade driftstörningar. Med Mainiox CMMS-system kan du digitalisera underhållet av din företagsproduktion.
Dessutom kan du lägga till kontaktuppgifter till reservdels- och serviceföretag i programvaran, vilket gör att även denna information lätt kan hittas och är tillgänglig för alla som exempelvis behöver beställa en viss reservdel till en specifik maskin.
Mainiox gör det enklare för ditt företag att lagra underhållsdokument och rapporter.
En effektiv och användarvänlig applikation för hantering av underhålls- och reparationsarbeten. Den är särskilt utformad för att möta behoven hos underhålls- och reparationsföretag, så att arbetet blir smidigt och systematiskt.
Förebyggande underhåll, underhållsnotiser, underhållshistorik och underhållsstrategi. Inget underhåll förbises.
Utforska funktionen för underhållshistorik – se till att all underhållsinformation är uppdaterad och lättillgänglig.
Upptäck det användarvänliga lagerhanteringssystemet som är utformat för att optimera lagerkontroll och verksamhet.
Upptäck underhållssystemet som hjälper till att planera, övervaka och hantera underhållet av utrustning och maskiner på ett effektivt sätt.
Förbättra driftsäkerheten i ditt företag
Med Mainiox kan du skapa förebyggande underhåll, schemalägga underhållsuppgifter och rapportera utfört underhåll. Underhållsmjukvaran är skalbar för både stora och små företag som vill förbättra driftsäkerheten i sin anläggning och verksamhet.
Med Mainiox underhållssystems tydliga och användarvänliga gränssnitt digitaliserar du företagets underhåll.
Vad är Mainiox?
Mainiox är en användarvänlig och effektiv programvara utformad för underhållshantering. Programvaran är driftsäker, lättanvänd och kräver inget implementeringsprojekt, utan är omedelbart redo att användas.
Rapportering och underhållshistorik
Du kan enkelt kontrollera vilka underhållsåtgärder som har utförts på varje enhet eller maskin samt hur mycket tid och pengar som har lagts på reparationer. På så sätt kan du bedöma om det fortfarande är värt att underhålla enheten eller om det skulle vara mer kostnadseffektivt att ersätta den gamla, ofta trasiga maskinen med en ny.
Fungerar oavsett enhet
Mainiox finns alltid tillgängligt på anställdas och underhållspersonalens telefoner, vilket gör det enklare och snabbare att kontrollera enheternas underhållshistorik. De kan snabbt se vilka åtgärder som har utförts på enheten och när nästa schemalagda underhåll är aktuellt. Dessutom kan anställda följa underhållsuppgifter och enkelt komma åt viktig information var som helst och när som helst.
Mainiox erbjuder effektiva verktyg för utveckling och underhåll av underhålls- och kvalitetssystem. Våra lösningar hjälper organisationer att effektivt uppnå sina kvalitetsmål.
Kom igång med Mainiox
Mainiox är en webbaserad och direkt användbar programvara som inte kräver något separat implementeringsprojekt. Det är enkelt och snabbt att komma igång: registrera dig bara och starta en gratis 14-dagars testperiod utan bindningar – om inget avtal ingås avslutas prenumerationen automatiskt vid testperiodens slut. Mainiox är ett driftsäkert och användarvänligt underhållssystem med smidig navigering. Att lägga till nya teammedlemmar är enkelt, vilket ger hela företaget en tydlig och enhetlig översikt över underhållet. Att lägga till och redigera reservdelar, utrustning, kontakter och underhåll är smidigt, och eftersom programvaran anpassar sig till olika enheter kan du använda den på den enhet som passar dig bäst. Om du vill ha en demo eller har frågor, tveka inte att kontakta oss!